Bladenparade moet tijdschriftverkoop stuwen
09-10-2013 (08:30) - Media
Later deze maand start een nieuw categorie-overstijgend initiatief van tijdschriftuitgevers, retailers en distributeurs onder de naam ‘Bladenparade’, met als actiemechanisme: de tijdschriftenkraskaart.
Tijdens de actieperiode - van 21 oktober tot en met 10 november - worden in totaal 5 miljoen tijdschriftenkraskaarten in omloop gebracht. Met de kraskaart kan de consument 15, 25, 50 of 100% korting krassen en verzilveren op de aankoop van elk Nederlands tijdschrift bij de winkels van AKO, Bruna en Primera.
De grote, landelijke tijdschriftenpromotie is een initiatief van de branchevereniging van tijdschriftuitgevers (Groep Publiekstijdschriften), Aldipress, Betapress, AKO, Bruna en Primera en is erop gericht als collectief de categorie tijdschriften nadrukkelijk onder de aandacht te brengen bij de consument.
De Bladenparade dient dan ook meerdere doelen. Voor de winkeliers van AKO, Bruna en Primera genereert het traffic naar de winkels. Voor de tijdschriftuitgevers biedt het een kans om gezamenlijk een product onder de aandacht te brengen en op een effectieve manier lezers in staat te stellen om nog meer leesplezier te beleven. Verder moet het een initiatief zijn dat de tijdschriftlezer in staat stelt om in aanloop naar en tijdens de herfstvakantie meer en vaker tijdschriften te kopen tegen een aantrekkelijke prijs.
