BNR pakt Radio 1 aan met fake commercial

20-08-2013 (07:47) - Media

Radio 1 heeft gisteren een radiospot van BNR Nieuwsradio van de zender gehaald. Radio 1 weigert Ster-zendtijd aan de concurrent. Om Radio 1 ‘terug te pakken’ heeft BNR een ‘trojan commercial’ ingezet.
 
Sjors Fröhlich, hoofdredacteur BNR Nieuwsradio: ‘onder de naam ‘Bay & Air’ hebben we STER-zendtijd ingekocht. Daardoor konden we als eerste commerciële radiozender ooit adverteren op de publieke omroep.’
 
Fröhlich hekelt het beleid van de STER om geen spots van concurrenten toe te staan. ‘Ik vind dat kleinzerig. Wij zenden ook gewoon spotjes uit voor de VARA-gids, totaal geen probleem. We willen mensen graag laten weten dat er een keuze is als het om nieuwsradio gaat.’
 
De actie op Radio 1 is onderdeel van de nieuwe BNR campagne 15 jaar Verstand van Zaken. Om het 15-jarig bestaan van BNR Nieuwsradio te vieren kijkt BNR terug op de afgelopen jaren en willen ze laten zien dat BNR Nieuwsradio al die tijd verstand van zaken heeft gehad.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch