BNR wil reclamevrije Publieke Omroep

19-02-2009 (10:16) - Media

De hoofdredacteur van BNR Nieuwsradio Paul van Gessel heeft de Tweede Kamer in een brandbrief gevraagd om een reclamevrije Publieke Omroep. Dat heeft FD Mediagroep, waarvan het commerciële radiostation onderdeel is, vandaag bekendgemaakt.

De aanvoerder van BNR vraagt de Kamerleden om 'een eind te maken aan de marktverstoring die door de Publieke Omroep wordt veroorzaakt'. Van Gessel vindt dat de Publieke Omroep van twee walletjes eet door geld te krijgen van de overheid en adverteerders. ‘Volgens ons moet je kiezen: of belastinggeld ontvangen, of advertentiegeld binnenhalen.’

BNR Nieuwsradio is sinds vorige week begonnen met het werven van tientjesleden om de financiële crisis het hoofd te kunnen bieden. FD Mediagroep maakte diezelfde week bekend dat het dit jaar 49 banen schrapt en de middagprogrammering van BNR aanpast.

 


ANP

Reacties

En dan gaat BNR voortaan één uur per dag uitzenden, dat is genoeg want dat ene uur wordt namelijk 24 maal per etmaal
herhaald.
Hans Zoetbrood @ 19-02-2009 11:27 uur

Bureaus

Marketing

Economisch