CEO Bert Habets (RTL) ambitieus na mooie winstcijfers
23-08-2013 (08:45) - Media
Het Europese mediaconcern RTL Group heeft een nettowinst behaald in de eerste helft van het jaar van 418 miljoen euro, bijna 53 procent meer vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. Dat heeft het concern donderdag bekendgemaakt.
RTL verkocht in Nederland 34 procent meer online advertenties dan vorig jaar. Alleen Duitsland deed het iets beter.
Bert Habets, CEO RTL Nederland: ‘Dankzij de sterke performance van onze zenders blijft het winstniveau stabiel. Het zorgt ervoor dat ons bedrijf gezond is, zelfs in de huidige moeilijke markt. Het sterk houden van onze core business is in deze tijd echter niet genoeg.’
‘Ik constateer dat de digitale transformatie van onze samenleving en met name van het medialandschap game changing consequenties heeft en dat proces is nog lang niet ten einde. Dat geldt zowel voor het ons vertrouwde b-to-b advertentiemodel als voor het steeds belangrijker wordende b-to-c businessmodel waarbij we onze (media)producten meer en meer rechtstreeks aan de consument verkopen.’
'Nu het Nederlandse medialandschap een volgende fase ingaat met de komst van buitenlandse partijen, staat RTL sterk om ook in deze fase aan kop te gaan. De overname van Videoland is zeker niet de laatste belangrijke stap die van ons is te verwachten dit jaar. We blijven meebewegen met de groeiende behoefte van de consument aan meer zelfregie. Tegelijkertijd investeren we fors om te voldoen aan de fundamentele dagelijkse behoefte van onze kijkers om zich te laten entertainen en informeren door partijen die hun behoeftes door en door kennen en het vakmanschap hebben om daar succesvol op in te spelen', besluit Habets.