Clear Channel introduceert interactief netwerk
13-09-2013 (00:00) - Media
Clear Channel Hillenaar introduceert een permanent interactief netwerk voorzien van Near Field Communication (NFC) en QR (Quick Response). Het interactieve netwerk biedt adverteerders een directe mogelijkheid tot interactie met passanten.
Het permanente interactieve netwerk in Nederland biedt 250 vakken op strategische locaties in en nabij drukbezochte winkelgebieden, stations en parkeergarages in grote steden als Amsterdam, Eindhoven, Den Haag, Maastricht en Rotterdam. De panelen worden voorzien van een permanente interactieve tag waarin een NFC chip en een QR code zijn verwerkt. Het netwerk levert bovendien waardevolle rapportages om de effectiviteit te meten, gebaseerd op gegevens zoals tijd, locatie (GPS), type telefoon en provider.
NFC en QR maken het mogelijk voor consumenten om met hun smartphone via een simpele ‘tik’ of ‘scan’ informatie uit te wisselen en transacties uit te voeren. De toevoeging van een QR code op de interactieve tag zorgt ervoor dat ook consumenten bereikt worden met een telefoon die nog geen NFC ondersteunt.