De Leeuw-marathon trekt 1,79 miljoen kijkers

01-12-2008 (10:36) - Media

Naar het eerste deel van de marathonuitzending van Mooi! Weer de Leeuw hebben zaterdagavond 1.785.000 mensen gekeken. Paul de Leeuw vierde met de uitzending zijn zilveren artiestenjubileum. De cijfers hebben betrekking op de periode tot 02.00 uur in de nacht van zaterdag op zondag. Alleen het NOS Journaal van 20.00 uur haalde zaterdagavond meer kijkers.

De best bekeken programma’s van de gehele week waren het NOS acht uur Journaal op zondagavond (2,876 miljoen kijkers); Studio Sport Eredivisie op zondag (2,422 miljoen) en Radar (2,085 miljoen).
De publieke omroepen behaalden in week 48 over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 36,1 procent. Voor de zenders van RTL Nederland was dit 22,4 procent en de SBS zenders 18,6 procent. In het avondtijdvak behaalden de publieke omroepen een marktaandeel van 38,7 procent, de zenders van RTL Nederland 25,5 procent en de SBS zenders 21,9 procent. In week 48 bedroeg de gemiddelde kijktijd over de gehele dag 201,4 minuten.


Stichting KijkOnderzoek (SKO)

Bureaus

Marketing

Economisch