DPG Media eCommerce lanceert visuele identiteit 40 webshops

22-06-2021 (15:06) - Media

DPG Media eCommerce lanceert vandaag de nieuwe visuele identiteit en architectuur van 40 webshops. In plaats van één uniforme webshop heeft nu iedere mediatitel een webshop die zowel in uitstraling als in het (ticket)aanbod aansluit bij de titel en de doelgroep. Met de nieuwe uitstraling, het gesegmenteerde aanbod en de high-end architectuur wil DPG Media beter inspelen op de ontwikkelingen in de markt en nieuwe technieken nog sneller adopteren.

Aanleiding voor de ingrijpende metamorfose is de door COVID-19 versnelde digitalisering, de uitbreiding van het portfolio sinds de Sanoma Media Netherlands-overname en de monolithische bouw van de oude webshop.
 
Ramona Van der Kruijff-de Bruin, Manager Campagne & Brand DPG Media eCommerce: "Het nieuwe platform was nodig omdat we simpelweg tegen het plafond van de oude webshop aan zaten. Niet alleen op het gebied van design, schaalbaarheid en onderhoud, maar ook om onze digitale ambitie en de versterking van online waar te maken. Door iedere shop een eigen design en architectuur te geven, kunnen we onze 800.000 unieke bezoekers per maand een naadloze en uniforme klantervaring in alle verschillende webshops bieden."
 
De webshops zijn ontwikkeld door DotControl

Bureaus

Marketing

Economisch