Havas Media onderzoekt Generation Y

30-09-2013 (08:13) - Media

Havas Media onderzocht de afgelopen maanden hoe Generation Y (3 miljoen consumenten in Nederland in de leeftijd van 17 t/m 33 jaar) omgaat met merken, advertising en media. 
 
Haar koopkracht is sterk in opkomst en ze beschikt over een sterk vermogen om andere generaties te beïnvloeden bij hun aankoopbeslissingen. Er is vooral gekeken naar verschillen in de connectie met merken en de oorzaken daarvan in reclame- en mediagedrag. 
 
Hierbij werden Gen Y’ers in een jongere (17 t/m 25 jaar) en een oudere groep (26 t/m 33 jaar) onderscheiden. Als onderdeel van de Meaningful Brands studie, welke door Havas Media in 22 landen werd uitgevoerd, werden in Nederland 1.000 Gen Y’ers ondervraagd. Daarnaast werd gebruik gemaakt van eye tracking en focusgroepen. Ook zijn alle Nederlandse bereiksonderzoeken geanalyseerd op Gen Y.
 
Roel van den Borne, CEO van Havas Media: ‘De Gen Y wordt door veel merken op vrijwel eenzelfde manier als andere generaties benaderd terwijl deze groep totaal anders is. Ook vanuit de reguliere media- en bereiksonderzoeken van mediatypen wordt weinig specifiek met betrekking tot Gen Y geanalyseerd en gerapporteerd, vandaar dat wij deze handschoen hebben opgepakt.’  
 
Dennis Potgraven, Director of Strategy Havas Media, licht toe: ‘De uitkomst van onze studie is dat deze consumenten aan de ene kant moeilijk te bereiken en te beraken zijn, terwijl ze aan de andere kant merken een grotere rol in hun leven toedichten en ook veel loyaler zijn aan de eenmaal gekozen merken. Met de uitkomsten van dit onderzoek willen we adverteerders helpen een brug te slaan tussen merken en deze in potentie zeer aantrekkelijke groep.’
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch