Intern verzet bij Sanoma neemt toe

12-11-2013 (08:11) - Media

Sanoma keert in Nederland met 17 titels terug naar zijn roots. Daarmee kwam de uitgever uit Hoofddorp afgelopen weken nadrukkelijk in het nieuws. Maar dat ook de 17 overlevende titels (zwaar) moeten inleveren, veroorzaakt opnieuw veel onrust in de Sanoma-gelederen. 
 
Paradepaard Libelle houdt volgens insiders niet veel meer over dan een ‘rompredactie’ en dus zullen ook daar ontslagen volgen . Gezien de bijdrage die de titel levert aan het resultaat van Sanoma (de marge van Libelle is ongeveer 25 miljoen euro) stuit dit voornemen intern op veel weerstand en onrust. 
 
Is Sanoma erop uit om ‘Nederland’ op te heffen? ‘Ik geef het nog 2 jaar’, zegt een werknemer desgevraagd.
 

 


Reacties

Any visitor to the Sanoma Media Parade instantly saw just how serious the problem in Hoofddorp was. Isolated editorial islands totally trapped in their own routine. They claim to be cross-media but there is little synergy between online, on TV and on paper. Beautiful posters portraying the audience but poor awareness of how their reading/viewing habits have changed. So the cuts are deep. And creativity flies out of the window - for the moment. But I've also met some very clever people at Sanoma who definitely get it, and if they're given a chance new shoots can grow quickly. I wouldn't write them off just yet. If they had done nothing, I wouldn't have given them until the end of this year, let alone 2015.
Jonathan Marks @ 12-11-2013 10:10 uur

Bureaus

Marketing

Economisch