Koopintentie smartwatch daalt

19-06-2015 (07:14) - Media

Bijna alle jongeren zijn in bezit van een smartphone, maar slechts 1,5% van de Nederlanders zegt een smartwatch te hebben en de koopintentie voor een smartwatch daalt.
 
65% van de Nederlanders van 13 jaar en ouder heeft een tablet in bezit (8,6 miljoen). Door het stabiele aantal bezitters van een vaste computer (60%), zijn er nu meer tablet-bezitters (65%) dan desktop-bezitters. 
 
Van de Nederlanders heeft 80% (10,6 miljoen) een smartphone. Jongeren zonder smartphone bestaan echter nauwelijks nog; 96% van hen, heft er één.
 
Het aantal Nederlanders met een actief Facebook (74%) en Twitter (30%) account blijft stabiel, ook onder de jongeren (13-19 ), respectievelijk 89% en 52%. Instagram, Pinterest en Snapchat groeien, met name onder jongeren, blijkt uit de resultaten van het onderzoek 'GfK Trends in Digitale Media & Entertainment'.  
 
Slechts 1,5% van de Nederlanders zegt een smartwatch te hebben. Ten opzichte van december 2014 neemt de aanschafintentie af van 17% naar 11%.
 
38% van de Nederlanders maakt gebruik van betaalde Video on Demand diensten (36% dec. 2014). De jongeren zijn vaker bereid om te betalen voor het kijken naar films en series. Onder 13-19 jarigen is het gebruik van betaalde VOD diensten 53%. Op welke devices er gekeken wordt, verschilt niet veel: 51% kijkt via TV, 49% via een mobiel apparaat.
 

 


Bureaus

Marketing

Economisch