Luidruchtig en hyper-visueel: ‘I am my MTV’
26-06-2015 (07:38) - Media
7.22 uur MTV gaat haar jongerenmerk verder ontwikkelen, van ‘I want my MTV’ naar ‘I am my MTV’. Tegelijkertijd vraagt de vroegere muziekzender creatieven mee te denken over de nieuwe content.
De zender wil het talent van haar kijkers vieren door hun social mediavideo’s met daarbij #MTVbump uit te zenden tussen de programmering on-air en op alle andere MTV-platforms. MTV zal experimenteren met visual storytelling en alles zal korter, luidruchtiger en hyper-visueel zijn.
MTV is een samenwerking aangegaan met B-Reel Creative om het internet direct aan te sluiten op MTV’s lineaire broadcasting system, waardoor social media video’s van Instagram of Vines met de hashtag #MTVbump binnen twee uur on-air kunnen verschijnen.
Gebruikers kunnen video’s direct uploaden via hun sociale media of via MTVbump.com, waar ze ook de overige videos vanuit de hele wereld kunnen zien. #MTVbump geeft ook artiesten de kans om op een nieuwe creatieve manier hun fans direct te bereiken.