Nederlandse tv scoort in buitenland

26-10-2007 (11:21) - Media

Nederlandse kneuterigheid scoort. Korenslag, De Zingende Zaak, Nederland te Koop en Memories doen het goed in het buitenland. Het aantal verkochte programmaformules is in een jaar tijd verdubbeld, zegt netcoördinator Roek Lips van Nederland 3. Dat levert de Publieke Omroep tonnen op. Spoorloos werd vorige week op de MIP-beurs verkocht aan zes landen, De Zingende Zaak gaat naar twintig landen. Korenslag is zelfs verkocht aan een van de vier grote netwerken in de VS. Ook voor Memories, De Reünie, Nederland te Koop, Puberruil, De Keuringsdienst van Waarde en jeugdprogramma Love Match zijn internationale deals gesloten. De oorzaak voor de populariteit zit in de hoge marktaandelen van Nederland 1, waarop de meeste programma’s worden uitgezonden. Ook de komst van netcoördinatoren heeft de creativiteit gestimuleerd. Maar ook oude titels als Hints en Zo Vader Zo Zoon worden binnenkort afgestoft.

AD

Bureaus

Marketing

Economisch