Nickelodeon werkt met 4Kids
20-11-2007 (10:39) - Media
De nummer-1 kinderzender Nickelodeon en 4Kids cosmetics hebben besloten om in een lange termijn partnership het kindermerk 4Kids, met lichaamsverzorgingsproducten voor kinderen van 8 tot 12 jaar, verder uit te bouwen. Op dinsdag 20 november start de eerste grote tv-campagne op de kinderzender, ondersteund door een online campagne op de website van Nickelodeon. Voor 2008 staan diverse grote campagnes gepland waarbij de mediakracht van Nickelodeon over de volle breedte zal worden ingezet.4Kids cosmetics, geïnitieerd binnen Disky Entertainment, is een verzorgingslijn met producten als bad en douche, haargel, shampoo, bodylotion en kinderdeodorant, verdeeld in een jongens- en meisjeslijn specifiek voor kinderen in de leeftijd van 8 tot 12 jaar. De verzorgingslijn is ontwikkeld met uitgebreide tests van het AMC.
Voor sales en distributie heeft 4Kids cosmetics een samenwerking met The Feelgood Company. Daarnaast wordt nauw samen gewerkt met Caroline van der Windt op het gebied van marketing, sales en distributie.
Het partnership van Nickelodeon en 4Kids cosmetics komt onder andere tot uitdrukking in het voeren van gezamenlijke crossmediale campagnes, productinnovaties en het samenwerken van de creatieve teams. De eerste grote tv-campagne start op 20 november en zal focussen op de kinderdeodorant van 4Kids. Kinderdeodorant is een innovatief en taboedoorbrekend product dat transpiratie en bijbehorende ongemakken bespreekbaar heeft gemaakt voor kinderen en hun ouders. Bij de lancering was de kinderdeodorant een hoofditem in het Jeugdjournaal. De tv-campagne is gekoppeld aan een prijsvraagcampagne op de website van Nickelodeon.