Nieuwsmedia komen met bewustwordingscampagne
27-08-2013 (00:00) - Media
Gisteren lanceerden 39 nieuwstitels de bewustwordingscampagne ‘De nieuwsmedia. Je hoofdsponsor’. Met de campagne willen de nieuwsbedrijven het Nederlandse publiek bewust(er) maken van de waarde van nieuws. De uitingen verschijnen op de websites, in de dag- en weekbladen en op de zenders van de deelnemende nieuwsbedrijven.
De campagne is ontwikkeld door reclamebureau ARA. Het creatieve concept stelt het belang van de journalistiek centraal. De advertenties illustreren wat we zouden missen als de nieuwsmedia er niet waren. NDP Nieuwsmedia, de brancheorganisatie voor nieuwsbedrijven, heeft het initiatief genomen tot de ontwikkeling van de bewustwordingscampagne om de waarde van nieuws, op persoonlijk en maatschappelijk vlak, te benadrukken.
Sinds gisteren is ook de website jehoofdsponsor.nl live. Hierop vinden bezoekers een beknopte toelichting op de campagne en een overzicht van alle uitingen.