NPO best bekeken in januari

09-02-2009 (10:09) - Media

De Stichting KijkOnderzoek heeft de januaricijfers gepubliceerd, inclusief uitgesteld kijken. Hieruit blijkt dat de Publieke Omroep in januari een marktaandeel heeft gerealiseerd van 37,6 procent (tijdvak 18.00 - 24.00 uur, doelgroep 6+). RTL Nederland volgt met 27,1 procent en SBS Broadcasting met 21,4 procent. Nederland 1 is de best bekeken zender met een aandeel van 23,2 procent. RTL 4 is goed voor 14,9 procent en SBS 6 behaalt 12,6 procent.

De uitzending van Boer zoekt vrouw van 4 januari is het meest bekeken programma met 3.381.000 kijkers. In de Top 100 over de maand januari zijn de eerste 26 posities voor Nederland 1. Op 27 staat X Factor van RTL met 1.652.000 kijkers. De Streams Top 100 wordt aangevoerd door Goede Tijden, Slechte Tijden van RTL.
 


Broadcast Magazine/SKO

Bureaus

Marketing

Economisch