Peter de Mönnink CEO Sanoma
27-09-2013 (08:04) - Media
Peter de Mönnink, 50, is benoemd als CEO van Sanoma Media Netherlands per 1 januari 2014. De Mönnink wordt lid van Sanoma’s Executive Management Group. De Mönnink is op dit moment CEO van Reed Business Nederland & Reed Business International en Reed Construction Data (US/Canada). Dick Molman, de huidige CEO van Sanoma Media Netherlands, heeft zijn taken overgedragen en trekt zich, zoals eerder aangekondigd, per 1 november aanstaande terug om ruimte te maken voor zijn opvolger.
Als CEO van Sanoma Media Netherlands wordt De Mönnink verantwoordelijk voor de volgende stap in Sanoma’s transformatiestrategie richting een duurzaam en succesvol multimediaal mediaportfolio.
‘Sinds de overname van SBS Broadcasting is Sanoma in Nederland het grootste mediabedrijf. We zijn het enige mediahuis met een breed portfolio met sterke digitale en mobiele media, TV, tijdschriften en events. Onze volgende stap is om het portfolio te transformeren zodat het geheel groter wordt dan de delen. Dit doen we door innovatieve digitale en multichannel oplossingen uit te bouwen en te ontwikkelen, waarbij we ons richten op onze sterkste merken en de wensen van onze klanten. Ik geloof dat Peter de juiste man is om Sanoma Media Netherlands naar de volgende fase te leiden in een tijd waarin structurele veranderingen in mediaconsumptie samenvallen met sterke economische tegenwind’, zegt Harri-Pekka Kaukonen, President & CEO van de Sanoma Group.
De Mönnink heeft ruime ervaring in de mediabranche. Sinds 1988 heeft Peter de Mönnink een lange en aanzienlijke carrière opgebouwd bij Reed Elsevier. Hij is begonnen als Product Manager en heeft vervolgens sinds 1998 verschillende leidinggevende posities bekleed, waardoor hij specialistische media- en functionele kennis combineert met de nodige managementvaardigheden.
In zijn rol als Global Chief Strategy & Internet was hij eindverantwoordelijk voor het ontwikkelen van het digitale portfolio van Reed Business. In zijn huidige rol als CEO van Reed Business Nederland & International geeft hij leiding aan een groot en dynamisch mediaportfolio in verschillende landen.