Recordmaand voor Discovery Channel
02-11-2007 (10:30) - Media
Discovery Channel kan met een marktaandeel van 4,3 procent in de primaire doelgroep ‘Man 25-39’ in oktober spreken van een absolute recordmaand. Dit is het hoogste marktaandeel dat Discovery Channel ooit heeft behaald in een oktobermaand en betekent een forse stijging van 35 procent ten opzichte van oktober '06. Daarnaast is dit ook het hoogste marktaandeel van de zender sinds februari 2005.In de bredere doelgroep ‘Man 20-49’ werd ook het hoogste marktaandeel ooit in een oktobermaand behaald: 3,9 procent. Dat is een groei van 19 procent ten opzichte van oktober '06. Primetime (18.00-24.00 uur) werd een gemiddeld marktaandeel van 2,7 procent gerealiseerd (Man 25-39), wat een groei betekent van 41 procent ten opzichte van oktober '06 en een stijging van 33 procent ten opzichte van september ‘06.
Oktober bereikte daarnaast het hoogst aantal kijkers van 2007: maar liefst 10,1 miljoen personen stemden af op Discovery Channel. De maand begon op 1 oktober al bijzonder goed met de eerste nieuwe aflevering van Deadliest Catch. Deze aflevering behaalde een kijkdichtheid van 2,9 procent in de primaire doelgroep, een gemiddeld marktaandeel van 7,1 procent (21.00-22.00 uur).