RTL versterkt marktaandeel
02-12-2008 (10:42) - Media
RTL Nederland heeft november als marktleider afgesloten in het segement kijkers van 20-49 jaar. Het marktaandeel stond op 30,5 procent, dat is een lichte stijging van 0,9 procent ten opzichte van hetzelfde jaar.De Publieke Omroep en SBS Groep daalden over diezelfde periode licht naar respectievelijk 28,7 en 28,0 procent. De ’sterke merken’ Editie NL en RTL Boulevard laat ten opzichte van 2007 een flinke groei zien. Editie NL groeide naar 23,0 procent (vorig jaar in dezelfde periode 18,3) en RTL Boulevard scoorde 22,1 procent (vorig jaar 20,2). RTL 5 bleef stabiel met 9,2 procent zenderaandeel, RTL 7 steeg licht naar zenderaandeel van 7,0 procent. RTL 8 bleef ongewijzigd op 2,8 procent zenderaandeel.
SKO / Villamedia