Samenwerking VINEX, SKO en TNS NIPO uitgebreid

10-06-2015 (07:24) - Media

VINEX, een organisatie van samenwerkende digital uitgevers in Nederland en Stichting Kijkonderzoek (SKO) hebben het bestaande contract met TNS NIPO - onderdeel van Kantar - verder uitgebreid met het meten van al het online kijkgedrag in Nederland. Binnenkort leveren de partijen een compleet beeld van de online consument.
 
De aankondiging volgt op een overeenkomst tussen SKO en VINEX, en bouwt voort op de Kantar hybride meting voor SKO. Deze vervangt het internet contract dat werd uitgevoerd door GfK.
 
Aangezien het internet blijft groeien als platform dat toegang geeft tot content in alle media, heeft de Nederlandse industrie dringend behoefte aan een nieuwe standaard voor digitaal bereikonderzoek; dit resulteert in het Nederlands Online Bereik Onderzoek (NOBO). Het samenbrengen van online traffic en online videoconsumptie in één panel markeert nog een andere stap in het leveren van het werkelijke cross device en -platform bereik.
 
TNS NIPO zal het bestaande panel uitbreiden met 30%. Daarmee komen we uit op 5.000 personen. Het panel zal - met behulp van technologie van zowel comScore en Kantar Media - online gedrag meten op browsers en applicaties op alle apparaten: laptops, tablets, mobiele telefoons en desktops. Gestreamd en on-demand.
 

 


Bureaus

Marketing

Economisch