Sanoma neemt 100% belang in Fashionchick
06-09-2013 (00:00) - Media
Na enkele jaren van intensieve samenwerking heeft Sanoma in een versneld tempo Fashionchick aan haar digitale portfolio toegevoegd. Sanoma breidt haar belang uit van 55% naar 100% van de aandelen.
Fashionchick heeft de afgelopen jaren een continue groei laten zien. Zowel de site in Nederland als de internationale Fashionchick sites laten volgens Sanoma veel potentie zien. Sanoma verwacht het huidige Fashionchick komende jaren verder door te laten groeien als internationale key speler in online fashion. Om deze groei te versnellen is samen besloten om de voorgenomen volledige overname versneld uit te voeren. Het huidige management team, bestaande uit Gerco de Jong, Arno Mulder, Ellen Snijder en Aart Wallet, zal na de volledige overname in dienst blijven en zich richten op verdere groei en internationalisering.
Buiten de grenzen bereikt Fashionchick inmiddels meer consumenten dan in Nederland en ziet de internationale omzet maandelijks verder groeien. Nederland blijft voor Fashionchick ook een aantrekkelijke markt waarin de groei tevens gestaag doorzet. Sterke focus op conversie en mobiele oplossingen zullen hieraan bijdragen.
Komende maanden worden er in de Nederlandse en Duitse markt websites onder de naam MENTODAY in de markt gezet die het online shoppen voor heren een stimulans zullen geven. En die webshops de mogelijkheid bieden hun omzet in het herenfashion kanaal te verhogen. In nauwe samenwerking met het onderdeel parenting van Sanoma zal dit jaar ook de online shoppingsite KIDSTODAY voor kindermode en aanverwante producten worden gelanceerd.