Snap Inc. kondigt nieuwe features aan op Snap Partner Summit

21-05-2021 (06:00) - Media

Snap Inc. heeft 16 nieuwe augmented reality-tools en camera experiences aangekondigd voor Snapchatters, content creators, ontwikkelaars en bedrijven waaronder: Story Studio, Spotlight, Map Layers, Lens Studio, en de Snap Camera Kit. Per dag worden er gemiddeld vijf miljard Snaps gemaakt, wat de Snapchat Camera een van de meest gebruikte camera’s ter wereld maakt.

Snap werkt hard aan het verbeteren van zijn Lenses zodat deze nieuwe en verbeterde mogelijkheden biedt voor digitaal winkelen en toffe nieuwe ervaringen voor Snapchatters.
 

De aankondigingen

- Scan de outfit van een vriend en krijg direct vergelijkbare kleding aanbevolen
Meer dan 170 miljoen Snapchatters gebruiken iedere maand Scan, een Snapchatfunctie die automatisch objecten, situaties en andere visuele elementen herkent. Scan krijgt vanaf vandaag een prominentere plaats op de camera homescreen en een nieuwe functie, Screenshop, waarbij Snapchatters via de camera de outfit van een vriend kunnen scannen en direct vergelijkbare kleding kunnen kopen met aanbevelingen van honderden merken. Daarnaast zal Allrecipes binnenkort recepten aanbevelen op basis van ingrediënten die je met de Snapchat-camera scant.
 
- Grote update voor AR try-on technologie
De Snapchat Camera biedt merken en bedrijven de mogelijkheid om gebruikers producten te laten passen in Augmented Reality voordat zij deze aanschaffen. Met de nieuwe 'wrist-tracking-technologie' kun je in AR horloges en sieraden passen. Met nieuwe 'spraakgestuurde opdrachten' is het nu mogelijk de Snapchat Lenses met je stem te bedienen, en met meer dan 40 opdrachten zoals 'volgende' of 'neem een ??foto' kun je dit compleet handsfree doen. Lenses kun je nu ook met handgebaren opdrachten geven, bijvoorbeeld om een ander item te zien. Dankzij 'True Size'-technologie is het mogelijk om brillen en zonnebrillen goed te kunnen passen. Ook kunnen Fashion brands dankzij de nieuwe 3D Body Mesh en Cloth Simulation experimenteren met volledige outfits, die levensecht worden weergegeven in AR.
 
- Communiceer in real-time met vrienden van over de hele wereld met Connected lensen
De gratis desktoptoepassing waarmee iedere creator, ontwikkelaar of bedrijf Lenses kan creëren, publiceren en promoten heeft een nieuwe optie genaamd Connected Lenses. Met Connected Lenses kunnen vrienden in realtime met elkaar communiceren, of ze nu in dezelfde ruimte aanwezig zijn of verspreid over de hele wereld. Snap en LEGO Group hebben de eerste Connected Lens ontwikkeld, waarmee vrienden vanaf vandaag samen LEGO kunnen bouwen op Snapchat. Daarnaast geeft Lens Studio nu toegang tot 3D Body Mesh, Cloth Simulation en een Visual Effects Editor, die ervoor zorgen dat creators AR er nog realistischer uit kunnen laten zien. Bedrijven zijn nu nog makkelijker vindbaar op Snapchat dankzij publieke profielen, waar niet alleen Verhalen of AR-Lensen worden gedeeld, maar nu ook een winkelpagina kan worden gestart waar Snapchatters producten kunnen kopen waardoor Snapchat een nieuwe verkooppunt wordt. Uiteindelijk zullen bedrijven met publieke profielen ook in staat zijn aanwezig te zijn op de Snap Map, wat nog meer bereik op zal leveren. Brands kunnen in Business Manager binnenkort hun productcatalogi en 3D-productbeelden uploaden via Snap’s API. Wanneer Snapchatters deze lenzen gebruiken, krijgen zij in realtime product- en prijs updates. Naast winkelen, zullen partners zoals Major League Baseball en Strava in real-time scores en statistieken door middel van Snap’s API rechtstreeks in Lenses kunnen afbeelden.

 

- Nieuwe mogelijkheden voor ontwikkelaars
Snapchat wordt een steeds belangrijker platform voor ontwikkelaars - er zijn nu meer dan 250.000 ontwikkelaars die werken via Snap Kit, bijna 30 miljoen mensen die iedere maand Snap Games spelen en daar voegt Snap vandaag Map Layers aan toe. Snap Map Layers is een nieuwe functie die door geselecteerde partners en Snap gebruikt kan worden. De Ticketmaster layer laat bijvoorbeeld zien welke concerten er aan komen en wie er op locaties in de buurt optreedt. Vanuit Snap Maps worden Snapchatters dan rechtstreeks naar de nieuwe Ticketmaster Mini geleid waar zij kaartjes voor de show aan kunnen schaffen. Snap’s eigen interactieve mogelijkheid Memories toont Snapchatters herinneringen op de locatie waar ze plaatsvonden. Al deze nieuwe map opties zullen de komende maanden op Snapchat worden uitgerold. Snap Kit’s Camera Kit maakt het mogelijk om de slimme en krachtige Snapchat camera nu ook te gebruiken voor externe apps van partners. Gebruikers van datingapp Bumble kunenn bijvoorbeeld videoberichten versturen en Snapchat-Lenses gebruiken om hun online dating ervaring persoonlijker te maken. Later dit jaar zal het voor Bumble gebruikers ook mogelijk zijn om Bitmoji, Stickers en GIFs in de app te gebruiken.

 

- Nieuwe mogelijkheden voor Creators met Story Studio
De nieuwe app van Snap biedt krachtige bewerkingssoftware waarmee gebruikers op hun smartphone professionele content kunnen maken. Het is een snelle en leuke manier om boeiende verticale video's te maken die je rechtstreeks op Snapchat of een andere locatie kunt delen. Story Studio wordt later dit jaar gelanceerd op iOS en zal gratis beschikbaar zijn. Spotlight content is nu ook via het internet te bekijken en up te loaden. Spotlight, de gemakkelijkste manier om de meest vermakelijke content op Snapchat te ontdekken, wordt wereldwijd uitgerold en bereikt nu al 125 miljoen maandelijkse actieve gebruikers. Het aantal kijkers dat minstens 10 minuten per dag naar Spotlight keek groeide van januari tot maart met meer dan 70%. Daarnaast geeft Snap nu ook de mogelijkheid om de Spotlight-content zonder Snapchat-account via internet te bekijken. Dit biedt Creators en merken die gebruik maken van programma’s zoals Final Cut Pro de mogelijkheid om content, zelfs in high-definition 4k-resolutie, via Snapchat.com/spotlight gemakkelijk te uploaden.

Bureaus

Marketing

Economisch