Spelen populair bij adverteerders
09-02-2010 (09:56) - Media
Er is een ware run ontstaan op reclameblokken rond de Olympische Spelen 2010. Het is een heel gunstige tijd, veel wordt in de avond uitgezonden, aldus een woordvoerder van Ster, de verkooporganisatie voor reclamezendtijd op televisie en radio en websites van de Publieke Omroep.
De NOS doet van 12 tot en met 29 februari live verslag van de spelen in Vancouver. Tussen de programma's door zet Ster zwevende reclameblokken in. ‘Al deze blokjes zijn zo goed als uitverkocht’, aldus de woordvoerder. Tijdens de winterspelen kijken gemiddeld drie keer zo veel mensen naar het schaatsen als tijdens de Nederlandse kampioenschappen of het WK schaatsen. Ook veel mensen die anders niet of weinig naar sport kijken, zitten nu voor de buis.
De prijzen voor reclameblokken variëren van 5.000 euro tot 100.000 euro of meer, aldus de woordvoerder. ‘Adverteerders willen graag hun product verbinden aan het evenement’, aldus de woordvoerder. Het is volgens haar niet te zeggen wat het totale bedrag is. Ster verzorgt ook de reclamezendtijd voor radio en internet.