Ster, Samsung en NOS content met Twitter Amplify

06-03-2014 (08:17) - Media

Tijdens de Olympische Winterspelen startte het eerste ‘Amplify’-programma op Twitter in Nederland. De primeur was aan de NOS en Samsung. 
 
Video’s en foto’s van de Olympische Spelen werden vanuit de NOS getweet en exclusief door Samsung gesponsord. Hierdoor was het bereik van de bijzondere NOS-beelden uit Sochi enorm. Zowel gebruikers van Twitter als NOS en Samsung profiteerden maximaal van dit sociale ‘vergrootglas’ dat Twitter op de highlights van dergelijke evenementen legt.
 
De betrokkenheid van gebruikers van Twitter bij de berichtgeving was groot: in totaal waren er meer dan een half miljoen clicks en retweets op de door Samsung gesponsorde tweets van @NOSsport. 
 

Lara Ankersmit, Hoofd Digitale Media NOS: ‘Het mooie aan deze samenwerking vind ik dat elke partij vanuit zijn eigen kracht een aandeel had. Vanuit de NOS konden we onze premium content delen met een veel groter publiek. Daar is het ons om te doen.’ 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch