B&S LEADS verder als Event Innovators
14-05-2008 (10:12) - Mensen
Tien jaar na de oprichting van B&S LEADS gaat Marianne Severein zelfstandig verder onder de naam B&S event innovators. Niet alleen verandert de naam, ook verhuist het bedrijf, dat twaalf medewerkers telt, naar een meer inspirerende locatie: het Cruquiuskwartier in Amsterdam, een thuishaven voor meerdere creatieve bedrijven.Voor de nieuwe naam is gekozen aangezien een belangrijk onderdeel van de missie is om voor opdrachtgevers op zoek te gaan naar vernieuwende elementen. B&S event innovators ontwikkelt concepten die onbegaande paden bewandelt. Dit komt tot uiting in de keuze van bijvoorbeeld een geheel onverwachte invulling van het evenement, locatie en catering.
Specialist in live-beleving
Ondanks de sterke binding met de communicatiewereld heeft B&S event innovators duidelijk het profiel van een evenementenorganisatiebureau. Marianne Severein: “We zijn specialist in live-beleving. Ons doel is dan ook om de communicatiedoelstellingen van de klant te vertalen naar een uniek en tastbaar evenement. Belangrijk hierbij is dat een evenement niet wordt gezien als een geïsoleerd project, maar als een volwaardig onderdeel van de totale marketing communicatiemix”.
Onbetwiste randvoorwaarden voor een succesvolle organisatie van een evenement zijn volgens Severein een waterdichte logistieke en facilitaire planning: “Elk detail wordt altijd dubbel gecheckt, zowel voor als achter de schermen. Dat breng ik ook altijd over op mijn medewerkers en leveranciers”.
10-jarig bestaan
B&S LEADS werd in 1998 opgericht door Marcel Bénard en Marianne Severein. Na het vertrek van Bénard vier jaar geleden besloot Severein verder te gaan als onafhankelijk bureau en nam in januari 2007 MC2 Eventmarketing over, een bureau gespecialiseerd in op maat gemaakte beursconcepten.
Vanaf de oprichting is B&S LEADS al een toonaangevend bureau in de evenementenbranche. Een van de hoogtepunten waarmee het bedrijf vrijwel direct naam maakte was de organisatie van het evenement ter ere van het 75-jarige bestaan van Ford Nederland. Hier werd in het Gelredome de nieuwe strategie van Ford met een live show uitgebeeld.