Esprix-awards gaan weer van start

15-12-2022 (11:09) - Awards

Vanaf 2 januari gaan de Esprix-awards weer van start. Esprix is op zoek naar creatieve ideeën van marketeers, bureaus en productiemaatschappijen die jaloersmakend goed werken! Het jaar is bijna voorbij, dus stuur je succescases in naar Esprix om kans te maken op een mooie vakprijs. 

Jacqueline Smit, bestuursvoorzitter Esprix: “We hebben gesprekken gehad met verschillende creatieve bureaus. Daarin bleek dat we onze positionering nog wel wat scherper mogen uitdragen. Nu de Effie zich profileert als een all-round marketingprijs en Dutch Creativity Awards ook steeds verder uitwaaiert naar creativiteit en craft in de breedste zin, zitten wij eigenlijk precies op de juiste plek.

Bij ons is creativiteit net zo belangrijk als effectiviteit. Al vanaf het begin gaat de Esprix over jaloersmakende ideeën die veel mensen in beweging weten te brengen. Van oudsher was dat als DM- en activatieprijs, de afgelopen jaren zijn we verbreed naar alle communicatiecampagnes en zelfs nieuwe businessconcepten die echt beweging veroorzaken. Als je dan teruggaat naar de kern, is het heel simpel: het gaat om jaloersmakende creatieve ideeën die ook echt goed werken.”

Jaloersmakend werk

Eindjuryvoorzitter Edward van de Ridder (Alfred): “Er zijn in ons vak genoeg prijzen te winnen met een eendimensionale case en een indrukwekkende casefilm. De Esprix is de enige award die creativiteit alleen bekroont als het aantoonbaar werkt. En effectieve concepten bekronen we alleen als ze ook echt creatief zijn. Daarom vinden we het ook belangrijk om een zeer brede jury te hebben, die er van alle kanten naar kijkt. Alleen als creatieven, marketeers, strategen, producers en ondernemers het samen eens zijn, dan behoor je tot het meest jaloersmakende werk van Nederland”.

Inzenden kan vanaf 2 januari 2023 via www.esprix.nl