Adyen en LiveChat Service tekenen global partnership conversational commerce
01-09-2020 (10:51) - Tech
Adyen en LiveChat Service zijn een global partnership aangegaan voor conversational commerce. Ze gaan hun producten combineren en conversaties en betalingen samenbrengen. Zo wordt het mogelijk direct af te rekenen in een conversatie, ongeacht het gebruikte contactkanaal.
Het communicatieplatform (CPAAS) van LiveChat Service heeft onder haar nieuwe naam ‘Conversation24.com’ alle belangrijke contactkanalen gekoppeld. Communiceren via onder meer WhatsApp, WeChat, e-mail, Viber en SMS is daardoor mogelijk vanuit één platform. Om daadwerkelijk te komen tot een totaaloplossing voor de eindgebruiker werd echter nog gezocht naar een goede methode om betalingen te verwerken zonder het platform te hoeven verlaten. Om dit te bereiken integreert Adyen haar betaaloplossing in het platform van LiveChat Service en brengt zo de mogelijkheden van conversational commerce naar het volgende level. Het wordt mogelijk om in elke willekeurige conversatie bestellingen direct af te rekenen, waardoor klantenservice medewerkers in staat worden gesteld om niet alleen de winkelwagen te vullen, maar hier ook een betaallink aan te koppelen en zo de klant te helpen in het contactkanaal van zijn of haar keuze.
Het communicatieplatform (CPAAS) van LiveChat Service heeft onder haar nieuwe naam ‘Conversation24.com’ alle belangrijke contactkanalen gekoppeld. Communiceren via onder meer WhatsApp, WeChat, e-mail, Viber en SMS is daardoor mogelijk vanuit één platform. Om daadwerkelijk te komen tot een totaaloplossing voor de eindgebruiker werd echter nog gezocht naar een goede methode om betalingen te verwerken zonder het platform te hoeven verlaten. Om dit te bereiken integreert Adyen haar betaaloplossing in het platform van LiveChat Service en brengt zo de mogelijkheden van conversational commerce naar het volgende level. Het wordt mogelijk om in elke willekeurige conversatie bestellingen direct af te rekenen, waardoor klantenservice medewerkers in staat worden gesteld om niet alleen de winkelwagen te vullen, maar hier ook een betaallink aan te koppelen en zo de klant te helpen in het contactkanaal van zijn of haar keuze.
'Het kan een uitdaging zijn om klanten moeiteloos te laten betalen met hun favoriete betaalmethoden in een gepersonaliseerde checkout', aldus Roelant Prins, CCO bij Adyen. 'Met de Adyen LiveChat Service integratie bieden we bedrijven de mogelijkheid om hun klanten een aankoop te laten doen op het moment dat zij in contact zijn met de klantenservice, direct via de chat.'