BlueConic biedt bedrijven mogelijkheid tot first-party data verzameling
11-02-2021 (13:11) - Tech
BlueConic introduceert een nieuwe functionaliteit die bedrijven de mogelijkheid geeft om op legitieme wijze first-party data te verzamelen, ondanks de toenemende beperkingen die de grote platform- en deviceleveranciers opleggen ten aanzien van het gebruik van Third-Party cookie-technologie en privacy. Deze functionaliteit kan bedrijven helpen toch vooruitgang te blijven boeken aan de hand van verzamelde data.
Deze ontwikkeling is naar aanleiding van de terechte roep vanuit consumenten en regelgevers om meer transparantie en controle over consumentendata. Het nadeel van de gekozen aanpak is dat deze vaak het kind met het badwater weg gooit en onbedoeld het gebruik van legitiem verzamelde first-party data door bedrijven en organisaties vrijwel onmogelijk maakt. Hierdoor komt potentieel alle vooruitgang op de tocht te staan die bedrijven in de afgelopen tien jaar hebben gemaakt met het bieden van meer relevante, gepersonaliseerde ervaringen in het digitale domein.
Centrale klantprofielen
Door de nieuwe functionaliteit van BlueConic, aanbieder van een customer data platform (CDP), hoeven marketeers of IT-medewerkers niet langer verschillende domeinen te coördineren, databases voor elk domein te gebruiken of de verlengingen van verschillende certificaten in hun DNS te onderhouden. Daarmee kunnen ze de geïntegreerde BlueConic-database die centrale klantprofielen opslaat eenvoudig uitbreiden en verrijken. Hierdoor kan de interactie met vergroot worden met consumenten die ad-blockers gebruiken en identiteitsbeheer optimaliseren.
Klantgerichte strategie
Bart Heilbron, CEO en medeoprichter van BlueConic: “Onze nieuwe functionaliteit zorgt ervoor dat onze klanten first-party data met toestemming van de klant kunnen blijven gebruiken als basis voor hun klantgerichte strategie, binnen de mogelijkheden en de onmogelijkheden van moderne browser technologie, terwijl zij privacywetten en regels strikt kunnen blijven toepassen.”