Criteo lanceert nieuw self-service Retail Media Platform in Europa

14-10-2020 (11:15) - Tech

Consumenten geven steeds meer uit aan e-commerce. Daarom is digitale retailmedia van cruciaal belang voor retailers om hun marges te behouden, en voor merken om consumenten te activeren tijdens het aankoopproces. Het nieuwe Retail Media Platform van Criteo - nu beschikbaar in Europa - is ontworpen om retailmedia naar een hoger niveau te tillen.
 
Het platform biedt retailers één platform om hun retailmedia-activiteiten te schalen, en stelt merken en bureaus in staat om advertentieruimte bij meerdere retailers te kopen dankzij gestandaardiseerde workflows en rapportages.
 
"Retailmedia biedt retailers een extra inkomstenstroom in een steeds competitiever wordende markt. Volgens onze schattingen is de retailmedia-markt wereldwijd tussen de 15 en 25 miljard dollar aan omzet waard", zegt Geoffroy Martin, EVP en General Manager, Growth Portfolio bij Criteo. "Merken kunnen dankzij retailmedia een zeer relevant publiek bereiken zonder afhankelijk te zijn van cookies van derden, en zij kunnen reclame-uitgaven direct koppelen aan verkoopresultaten. Bovendien zijn merken in het digitale tijdperk sneller blootgesteld aan imagoschade. Retailmedia biedt daarentegen een merkveilige, zeer relevante omgeving voor digitale advertentie-investeringen."
 
Door gesponsorde producten en display-advertenties samen te voegen in combinatie met flexibele targeting en inventarisbeheer, biedt het nieuwe platform van Criteo zowel merken, bureaus als retailers de benodigde transparantie en controle om hun retailmedia-activiteiten op te schalen.
 
Criteo ondersteunt sinds 2016 de retailmediaprogramma's van toonaangevende retailers, merken en bureaus, waaronder Leclerc, MyToys en Under Armour. Het nieuwe Retail Media Platform van Criteo werd in mei 2020 geïntroduceerd in de VS en Canada. Deze lancering is een verdere ontwikkeling van Criteo’s missie om zijn full funnel-activiteiten te verbeteren en het productportfolio uit te breiden.