HEMA en Kruidvat zetten Google Business Messages in voor effectiever klantcontact
26-06-2020 (10:29) - Tech
In samenwerking met Google is OBI4wan gestart met een pilot voor Business Messages. OBI4wan is onderdeel van Google’s partnerprogramma voor Business Messages, waarmee de softwareleverancier als een van de eerste in staat is gesteld om met de technologie van Google te bouwen en invloed te hebben op de roadmap en standaarden.
Een select aantal klanten van OBI4wan, waaronder HEMA en Kruidvat, is in de pilotfase gestart met Business Messages van Google. Vanaf nu is het mogelijk om HEMA en Kruidvat te benaderen via het Google Business profiel van de winkelketens. Berichten die via deze weg aan hen worden verzonden, komen direct binnen in de webcare tooling van OBI4wan.
Met Business Messages van Google is het mogelijk om in het bedrijfsprofiel van organisaties een button te plaatsen die de chat aanbiedt. Deze chat is daarmee zichtbaar binnen de zoekresultaten van de zoekmachine. Wanneer gebruikers binnen Google op de chatknop bij het bedrijfsprofiel klikken, starten ze direct een conversatie met een service agent van de organisatie.
Google zorgt er met deze nieuwe functie voor dat wrijving tussen organisaties en klanten afneemt, door organisaties in staat te stellen om direct berichten te ontvangen vanuit de zoekresultaten in Google. Organisaties kunnen hierbij de gebruikers per bedrijf en locatie routeren en beheren, zodat klanten snel en effectief gesprekken kunnen voeren.