Kunstmatige intelligentie helpt MKB bij zoekmachine marketing

25-05-2022 (11:44) - Tech

De Amsterdamse startup KeyWI heeft een oplossing ontwikkeld waardoor MKB-bedrijven ook zonder kennis van digitale marketing of techniek hun online zichtbaarheid kunnen vergroten.
 
Op basis van een korte, online intake worden met behulp van kunstmatige intelligentie zowel de zoekwoorden als de wekelijkse taken vastgesteld. Bij de gepersonaliseerde taken wordt niet alleen aangeven wanneer en welk type content geproduceerd moet worden, maar wordt ook een korte briefing toegevoegd. Door het lerend vermogen van kunstmatige intelligentie worden de taken steeds beter toegespitst op de behoefte van het bedrijf. Concreet betekent dit dat personeel van MKB-bedrijven nu eenvoudig en desgewenst zonder tussenkomst van een bureau content kan creëren die online goed gevonden wordt. Binnen de tool kunnen teams eenvoudig samenwerken en met behulp van een dashboard kan men de voortgang en effectiviteit monitoren.
 
Sam van Houten, medeoprichter en CEO van KeyWI: “Het MKB moet digitaal versnellen, maar zeker voor het middenbedrijf is dit lastig. Vandaar dat KeyWI het ingewikkelde werk alvast heeft gedaan en bedrijven automatisch heldere opdrachten voor contentcreatie ontvangen. Het enige wat men zelf nog moet doen, is de specifieke kennis van markt of product in content verwerken en zo eenvoudig hun online zichtbaarheid verbeteren.”
 

Google van levensbelang voor bedrijven

De afgelopen jaren is vindbaarheid in Google cruciaal geworden voor bedrijven. Marketing specifiek gericht op de zoekmachine is daarbij van levensbelang. Veel MKB-bedrijven missen echter zelf de kennis om de juiste zoekwoorden samen te stellen en daar vervolgens structureel mee aan de slag te gaan. KeyWI heeft beide onderdelen met behulp van kunstmatige intelligentie in een intuïtieve oplossing verwerkt. Binnen de tool wordt aangegeven wanneer er content geschreven moet worden en wat er in het artikel moet staan. Hiervoor krijgt de gebruiker een korte briefing met daarin de belangrijkste aandachtspunten. Na het publiceren van de content kan in het dashboard bekeken worden wat de resultaten zijn. Door de toepassing van kunstmatige intelligentie en de koppeling met Google analytics worden de taken steeds beter afgestemd op de website van het MKB-bedrijf.
 
Naast het automatisch samenstellen van de juiste zoekwoorden, geeft KeyWI ook aan wat de intentie van bepaalde zoekwoorden is. Is men op zoek naar informatie of zoekt men omdat men iets wil kopen (koopintentie). Hiermee wordt digitale marketing niet alleen makkelijker, maar ook effectiever.  De oplossing van KeyWI is voor elke taal geschikt en als gevolg in elk land beschikbaar. Voor een optimaal resultaat gebruikt KeyWI lokale data.