Nederlanders geven steeds meer uit bij webwinkels
12-07-2020 (19:04) - Tech
Het aantal bezoekers aan Nederlandse webwinkels is de afgelopen maanden gemiddeld met 8 procent gestegen sinds de uitbraak van het coronavirus. Dat blijkt uit onderzoek van online marketingplatform SEMrush. Niet alleen het aantal bezoekers neemt toe, ook de uitgaven vertonen al jaren een stijgende lijn. Daarom willen steeds meer grote en kleine retailers kunnen beschikken over een goed functionerende webshop.
Voorgeprogrammeerde modules
Wie zelf een webwinkel wil maken, kan met behulp van eenvoudige software met voorgeprogrammeerde modules aan de slag. De techniek achter het bestellen is dan vaak voorgeprogrammeerd. Met het toevoegen van teksten en foto’s kom je dan een heel eind. Wel is het van belang daarbij de regelgeving te volgen en is het belangrijk dat je in het oog houdt dat jouw webwinkel mensen tot kopen moet aanzetten.
Platform kiezen
Weet je welke kanalen je wilt inzetten, dan kun je op zoek naar een platform. JouwWeb, Lightspeed Ecommerce en Shoppagina zijn hiervan goed functionerende voorbeelden. Maar er is meer mogelijk. Open source bijvoorbeeld is een populair alternatief omdat je in eerste instantie vaak niet hoeft te betalen voorde software. Pas als je meer commerciële opties toevoegt, moet je gaan betalen. Wil je de webwinkel in eigen beheer bouwen en onderhouden en heb je geen tot weinig programmeer ervaring, kies dan niet voor open source.