YPA: Harris Alhaj Saleh

04-05-2021 (16:27) - Young People in Advertising

Jonge mensen in het vak - wie zijn het, wat houdt ze bezig? En vooral: wat inspireert hen? FONK spreekt de jonkies van deze tijd in Young People in Advertising. Deze week: Harris Alhaj Saleh, Junior Strategy Support bij MeMo2 over zijn opleiding en Mad Men.
 
Wat inspireert jou en waarom?
De serie Mad Men. Ik vind het sowieso gewoon leuk om te kijken, en in eerste instantie denk je dat het alleen gaat over adverteren, maar er worden ook hele belangrijke maatschappelijke vraagstukken aangestipt over de relatie tussen man en vrouw, en de positie van minderheden, dat contrast tussen toen en nu vind ik zo interessant. Aan het begin van de serie wordt er bijvoorbeeld een campagne voor Lucky Strike gemaakt, en dat speelt zich af net rond de tijd dat het bekend wordt dat roken slecht voor je is. Hoe je als adverteerder omgaat met de ontwikkelingen in de maatschappij en de ethische en morele vraagstukken die daarbij komen kijken vind ik heel interessant. Verder lees ik veel over marketing, bijvoorbeeld boeken van Mark Ritson en Byron Sharp.
 
Hoe ben je bij MeMo2 terecht gekomen?
Ik basketbalde voorheen en heb stage gelopen bij adidas, waar mijn plan om de sneakers sterker in de markt te zetten is doorgevoerd. Daarna ben ik door de Johan Cruyff Academy (een opleiding commerciële economie) aangedragen bij MeMo2 als aanstormend talent, waar ik nu zo'n drie dagen in de week werk. Ik vind het heel tof werk om te doen!
 
Waar houdt je je zoal dan mee bezig?
Ik werk nu mee aan de Consumer Journey studies van Friesland Campina en ik doe Support voor de strategy collega's bij fashion retailer Ortrium in groei in brand awareness. Ik heb recentelijk ook mijn scriptieonderzoek naar het gebruik van AdBlockers afgerond, en ben betrokken bij de lancering van een nieuwe propositie van het THX. platform, wat de schakel is tussen media en feitelijke aankopen.
 

Junior abonnement FONK

FONK heeft jong creatief talent graag een podium. Niet alleen online, maar ook in FONK magazine. Ben je niet ouder dan 25 jaar, maak dan gebruik van het junior abonnement en ontvang 26 edities van FONK magazine digitaal met 50% korting (€48,50 per jaar).