Europese prijs voor Fries design

21-11-2013 (08:10) - Awards

Eurorouting en WEDA Design & Advertising hebben de European Sign Design Award 2013 gewonnen met het ontwerp voor de bewegwijzering van het Fries Museum. WEDA is verantwoordelijk voor het ontwerp van de identiteit van het Fries Museum. Op basis hiervan ontwikkelden Eurorouting en WEDA samen de bewegwijzering.
 
De design award is gewonnen in de categorie ‘Commercial Signing Applications and Identity’. Voorgaande winnaars zijn onder meer The Guardian, Australian Museum en O2 Arena. De jury roemde de creatieve vormgeving, functionaliteit en consistentie met de identiteit van het Fries Museum. In de bewegwijzering zijn huisstijlelementen en architectonische belijningen zeer verfijnd en communicatief toegepast. Hierdoor zullen de jaarlijks tienduizenden bezoekers eenvoudig hun weg weten te vinden in het Fries Museum.  

De Europese Sign Design Award heeft acht categorieën en wordt eens in de vier jaar uitgereikt. Dit jaar deden inzendingen uit tientallen Europese landen mee.