Record aantal inschrijvingen NRC Charity Awards

29-07-2013 (08:26) - Awards

240 goede doelen hebben zich ingeschreven voor de derde editie van de NRC Charity Awards. Deelname staat open voor alle goede doelen die staan ingeschreven bij Kennisbank Filantropie. Alle deelnemende uitingen zijn sinds vrijdag 26 juli te zien op de site nrccharityawards.nl. Het is nu de beurt aan het publiek en de vakjury om de winnaars aan te wijzen.
 
De publieksprijs wordt uitgereikt aan het goede doel dat volgens het publiek de meest indrukwekkende advertentie ingestuurd heeft. Iedereen die via de site nrccharityawards.nl een stem uitbrengt, maakt kans op een iPad. Stemmen kan tot en met vrijdag 13 september 2013, ook via de mobiele website.
 
De vakjuryprijs wordt na twee ronden toegekend. In de eerste ronde selecteren Jan van der Marel (directeur-uitgever NRC Media) en Peter Vandermeersch (hoofdredacteur NRC Handelsblad) 24 inzendingen die worden gepubliceerd in doordeweekse edities van NRC Handelsblad, in de periode van 26 juli tot en met 28 augustus 2013. Daarmee worden per dag 502.000 hoog opgeleide, actieve en maatschappelijk betrokken lezers van NRC Handelsblad bereikt. De vakjury beoordeelt in de tweede ronde de advertenties op vormgeving, het gebruik van beeld, de kracht van de boodschap en de impact.
 

De winnaars van zowel de vakjuryprijs als de publieksprijs worden 18 september 2013 bekend gemaakt. Zij mogen dan hun NRC Charity Award in ontvangst nemen en ontvangen daarbij advertentieruimte in NRC Handelsblad en nrc.next ter waarde van maximaal € 300.000,-.