180 Amsterdam achter SIRE

29-04-2011 (09:28) - Bureaus

De nieuwe SIRE-campagne vraagt aandacht voor de problemen die kinderen – zelfs tot op hoge leeftijd – kunnen ondervinden als gevolg van de scheiding van hun ouders. Thema van de campagne is: Wat je zegt tijdens een scheiding kan een kind voor altijd tekenen. Om de kans op emotionele en sociale problemen te verkleinen, publiceert SIRE op de website suggesties van experts aan scheidende ouders en betrokkenen, zoals grootouders.

Ieder jaar stranden in Nederland gemiddeld 35.000 huwelijken en naar schatting 60.000 samenwoonrelaties. Hierbij zijn 70.000 thuiswonende scheidingskinderen betrokken, van wie 30% problemen krijgt. Dat een scheiding niet altijd goed verloopt, blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau Stratus. 70% van de ondervraagde gescheiden ouders ervaart dat hun kinderen nadelige gevolgen hebben ondervonden van de scheiding. Ruim een kwart geeft zelfs aan dat dit in sterke mate het geval is. 

De nieuwe SIRE-campagne die op radio, tv en in dagbladen en tijdschriften gevoerd zal worden, maakt duidelijk hoeveel invloed de woorden van scheidende ouders kunnen hebben op hun kinderen. Uitlatingen van ouders, ontleend aan de praktijk van – conflictueuze - scheidingen, worden als een tatoeage afgebeeld op het lichaam van een kind. Zo onderstreept de campagne het langlopende effect van uitspraken tijdens een scheiding: Wat je zegt tijdens een scheiding kan een kind voor altijd tekenen

Campagne en website: 180 Amsterdam  
PR: Winkelman Van Hessen 
Onderzoek: Stratus   

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch