180 Amsterdam and two Cups

14-11-2008 (10:01) - Bureaus

180 Amsterdam heeft twee Intercontinental Advertising Cups gewonnen. De Intercontinental Advertising Cup is een ‘global festival embracing local culture’. De eerste editie vond plaats in Valencia in 2007, de tweede  in Bled, Slovenië. The Cup is een initiatief van drie grote regionale festivals uit Azië, Latijns Amerika en Europa. De bedoeling is dat lokale reclamemakers en campagnes meer kansen krijgen dan op Cannes Lions of Clio. Het ingezonden werk wordt vertaald en, indien niet 100 procent begrepen, toegelicht door juryleden uit de betreffende regio.
 
1.375 finalisten van AdFest, FIAP, ADC*E en Golden Drum deden mee aan de tweede editie van The Cup. De jury heeft 34 Cups en de Grand Cup toegekend (de prijzen worden door de deelnemende festivals uitgereikt). De meeste Cups (18) blijven in Europa, 11 Cups gaan naar Azië en 6 naar Latijns Amerika. De Grand Cup ging naar de La Clave Reserva (The Key for Reserva) campagne voor Freixenet. De andere grote winnaars waren: Nordpol+ uit Duitsland voor de poëtische tv-commercial Power of Wind, Projector uit Japan voor de magnetiserende Uniqlock-campagne en website voor het modemerk Uniqlo, Vitruvio Leo Burnett uit Spanje voor de ontroerende en inspirerende Let Us Do It campagne voor de Prodis Down Syndrom Foundation, Dentsu uit Japan voor de verrassende tv-commercial Non-blinking Woman voor Morinaga Chocolate Boxes  en twee Cups stonden klaar voor ‘onze’ 180 Amsterdam/180 TBWA dankzij de gelauwerde Sport Meets Art-campagne.

Media

Marketing

Economisch