Abovo Maxlead kiest Neurons AI voor optimalisatie van campagnes

Abovo Maxlead kiest Neurons AI voor optimalisatie van campagnes

24-10-2024 (10:01) - Bureaus

Abovo Maxlead en Neurons AI maken hun samenwerking bekend. Neurons is een neuromarketing bedrijf gespecialiseerd in het verbeteren van campagnes door middel van eyetracking AI. Hiermee zet Abovo Maxlead verdere stappen op datagedreven creatie met als doel effectievere en beter converterende campagnes.

Neurons' oplossingen voorspellen aan de hand van eyetracking, AI en data hoe consumenten emotioneel en cognitief reageren op ontwerpen, kleuren, beelden en teksten. Door deze directe voorspellingen te integreren, kunnen creaties en campagnes worden aangepast om betere resultaten te behalen. De inzichten zijn schaalbaar en toepasbaar op diverse mediaplatformen, zoals out of home, social, video, display en webdesign. De tool is gebouwd om op grote schaal uitingen te kunnen beoordelen en voor verschillende doeleinden te optimaliseren.

Elzemieke Olsthoorn, CMO en Head of AM Beyond (het creatieve contentlabel van Abovo Maxlead): “We weten dat creatie tussen de 50% en 70% van de effectiviteit van marketingcampagnes bepaalt. Met Neurons AI kunnen we geoptimaliseerde creatieve assets voor onze klanten ontwikkelen en betere resultaten behalen voor verschillende doeleinden, zoals branding en conversie. Onze eerste testcase met een performance campagne, laat al veelbelovende resultaten zien met een verlaging van 18% in de cost per lead. Deze datagedreven inzichten bieden veel perspectief voor toekomstige campagnes."

"We kijken ernaar uit om Abovo Maxlead te ondersteunen door inzichten te bieden waarmee ze door de ogen van hun klant kunnen kijken, maar ook hun manier van denken en beleven beter begrijpen, aldus Thomas Zoëga Ramsøy, Neurons Founder & CEO. Met Neurons AI kunnen ze in één oogopslag zien waar de aandacht van hun publiek naartoe gaat, zodat ze hun advertenties kunnen optimaliseren nog voordat ze live gaan." 


Media

Marketing

Economisch