Aegon heeft beste wooncampagne

02-10-2009 (00:00) - Bureaus

Aegon heeft de Sanoma Woon Award voor beste campagne gewonnen. De pensioencampagne van de verzekeraar viel in de prijzen vanwege de ‘opvallende en vernieuwende aanpak’. In de reclame-uiting wijst Aegon op een originele manier op de noodzaak van een goed pensioen, door een kopregel en logo over een bestaande woon-advertentie heen te plakken. Bureau THEY verzorgde de campagne, de online extensie was is handen van Bright Alley.

De Sanoma Woon Awards werden woensdag uitgereikt tijdens een galadiner, met Chantal Janzen als gastdame. Er waren in totaal acht categorieën: naast beste wooncampagne werden ook de beste woonwinkel, professional, product, duurzame product, online campagne, oeuvre en designtalent gekozen.

Ontwerper Jan te Lintelo (tevens eigenaar van bedrijf Lintelo in Zeist) mag zich een jaar lang beste woonprofessional noemen. De jury: ‘Hij is boegbeeld en bedrijf ineen. De roerganger die grote ontwerpers aanstuurt als Jan des Bouvrie en Roderick Vos.’

De oeuvreprijs ging naar ‘creatieve duizendpoot’ Ulf Moritz, Atelier NL (Nadine Sterk en Lonny van Rijswijck) werden tot designtalent bekroond vanwege hun ‘alledaagse en originele producten met een meerwaarde’.

Beste nieuwe duurzame product is de Eco-tv van Philips: met een strakke vormgeving aantrekkelijk voor een groot publiek, én een van de meest energiezuinige televisies van 2008. Beste woonproduct is de Nebula-lamp van Joris Laarman.

De enige publieksprijs, die voor beste woonwinkel, werd massaal toegekend aan de Ikea, die het won van andere genomineerden Nijhof Baarn, Basiclabel, Het Kabinet en Lifestyle. De award voor beste online wooncampagne tenslotte werd niet uitgereikt, omdat de jury geen van de nominaties overtuigend en creatief genoeg achtte.
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch