ARA M/V produceert The Letter

14-10-2008 (13:49) - Bureaus

De NOvAA, de Nederlandse Orde van Accountants en Administratieconsulenten, lanceert in het najaar de online game The Letter. Spelers kruipen in de huid van de accountant van een jong televisiebedrijf dat veel geld heeft binnengehaald met het idee voor een nieuwe spelshow. De vier vennoten van het bedrijf komen de nodige problemen tegen. Spelers die alle problemen op weten te lossen, maken kans op grote prijzen: een vierdaagse reis naar Cannes, een digitale videocamera, een Wii-spelcomputer en vele andere prijzen. The Letter is vanaf heden te spelen op www.theletter.nl. Met The Letter wil de NOvAA studenten en scholieren op een verrassende en spannende manier kennis laten maken met het boeiende beroep van AA-Accountant. De NOvAA wil hiermee bereiken dat meer studenten zich aanmelden voor een accountancystudie. Accountantskantoren in Nederland kampen namelijk met een tekort aan AA-Accountants.

Een multimediale aanpak
Met The Letter gaat de NOvAA verder met een aanpak die enkele jaren terug is ingezet. De organisatie zet niet in op traditionele advertentiecampagnes, maar gebruikt een multimediale strategie om de jongeren te bereiken. Naast activiteiten zoals deze online game, verspreidt de NOvAA onder meer het hippe blad AA-Zine, onderhoudt de wervingssite aa-worden.nl, zet ervaren accountants in op beurzen en voorlichtingsdagen en organiseert verscheidene evenementen. Al deze middelen versterken elkaar. Zo schreef thrillerschrijfster Tess Franke een spannend verhaal in AA-Zine, dat de basis vormt voor de online game The Letter. In 2006 verraste de NOvAA ook al eens met een online game, Roodgeld. Waar de organisatie nu kiest voor de glamourwereld van de televisie, bracht zij met Roodgeld een spannend verhaal waarin fraude, zwart geld en drugswinsten het leven van een beginnend accountant moeilijk maakten. Roodgeld werd gespeeld door ruim drieduizend mensen, van wie 70 procent behoorde tot de doelgroep.

Cliënt: NOvAA
Product: Wervingscampagne 2008 ‘AA-worden’
Verantwoordelijk NOvAA: Fred de Vries, Willemijn Bosma, Judith Lieverse, Sanne van der Schee
Bureau: ARA M/V
Verantwoordelijk ARA: Mike Demelinne, Martine Meijburg, Judith van der Velde
Creatie: Jan-Dick Beijersbergen van Henegouwen, Rob Jacobs, Stephanie van der Meer, Frank van Venrooij, Mark Welbedacht
Productie: ARA, Merge Media

Media

Marketing

Economisch