Bill Clinton in Cannes: drukker dan anders

22-06-2012 (08:37) - Bureaus

Het is opvallend druk in Cannes. Niet zo vreemd tijdens het Advertising Festival, maar het aantal bezoekers – creatieven, journalisten en aanhang – lijkt veel hoger dan de afgelopen edities. En dat terwijl de crisis hevig voortwoekert. 
 

Het zijn vooral de Aziaten en de Scandinaviërs die in grote getalen aanwezig zijn. Daarnaast beleeft het reclamefestival een topjaar wat betreft de sprekers met grote en interessante namen als regisseur Ridley Scott en de oud-president van de VS Bill Clinton. Wellicht dat die laatste naam de reden was dat de donderdag zo bijzonder druk was. Hoewel maar een klein groepje genodigden aanwezig kon zijn bij de lezing van Clinton, was de komst van de vroegere president de buzz op en rondom de Croisette. Misschien was die buzz nog wel groter dan de vraag welke bureaus gaan winnen in de grote en meest belangrijke categorieën op zaterdagavond. 


Media

Marketing

Economisch