Blue Road Academy benoemt DEPT als eerste Global Impact Partner

14-09-2023 (10:47) - Bureaus

Digital agency DEPT kondigt aan dat het de eerste Global Impact Partner van Blue Road Academy is. Blue Road Academy is in 2018 opgericht om de problemen van migranten die op zoek zijn naar kwaliteitsbanen in verschillende landen binnen Europa, aan te pakken.

DEPT steunt het programma al sinds een vroeg stadium door verschillende getalenteerde afgestudeerden aan te nemen, trainingen en kantoorruimte te bieden in meerdere landen waar Blue Road Academy actief is, maar ook door medewerkers in te zetten als trainers en mentoren voor deelnemers van het programma. Toekomstige afgestudeerden van Blue Road Academy krijgen door stages en diverse functies ook toegang tot carrièremogelijkheden binnen het netwerk van DEPT.

Wereldwijde beweging

“We creëren een wereldwijde beweging waarin nieuwkomers hun carrière kunnen starten in het Salesforce-ecosysteem”, zegt Gaspar Rodriguez, mede-oprichter en directeur van Blue Road Academy. “De ondersteuning van Global Impact Partners zoals DEPT is daarin cruciaal. Zo heeft de expertise van de Depsters die ons hebben geholpen bij de trainingen, ons leerprogramma voor de deelnemers verrijkt.”

Salesforce-ecosysteem

Tot nu toe heeft Blue Road Academy, voorheen bekend als RefugeeForce, met succes meer dan 275 mensen opgeleid om hun carrière te starten in het Salesforce-ecosysteem. 60% van de afgestudeerden van de Academy heeft een vaste baan gevonden bij techbedrijven. Een opmerkelijke afgestudeerde is Sima Samara, die haar thuisland ontvluchtte en haar carrière opnieuw moest beginnen omdat haar universitaire diploma in Nederland niet werd erkend. Ze werd in slechts vijf maanden Salesforce-developer en haar verhaal was zo inspirerend dat ze in 2022 een Golden Trailblazer Hoodie uitgereikt kreeg door Salesforce CEO Marc Benioff. Blue Road Academy verwacht tegen 2030 het doel van wereldwijd 10.000 opgeleide afgestudeerden te bereiken.


Media

Marketing

Economisch