Borsato met 242 vrienden in War Child-commercial
15-11-2011 (09:34) - Bureaus
Vandaag gaat de tv-commercial van War Child in première. In de commercial roepen 242 Friends van War Child tv-kijkers op om zich net als zij in te zetten voor de hulporganisatie. De tv-debutanten doen mee aan de campagne The Power of Friendship. In deze campagne, die begin oktober is gestart, zijn het de Friends die samen het verhaal van War Child vertellen; op radio, in advertenties, op abri’s en online.
Iedereen die Friend is geworden van War Child en een foto heeft geüpload op warchild.nl kreeg een persoonlijke oproepfilm. Met deze videoboodschap kunnen de Friends van War Child iedereen uit hun netwerk vragen ook Friend te worden en War Child te helpen de oorlog uit een kind te halen door mee te doen in de commercial.
The Power of Friendship-campagne is volledig gesponsord door meer dan 65 bedrijven die een onmisbare bijdrage hebben geleverd. Van de ontwikkeling door Doom en Dickson tot alle media-aandacht in print, op radio en tv die Universal Media (UM) uit Amsterdam heeft geregeld. The Power of Friendship-advertenties hebben de afgelopen maand meerdere keren paginagroot in de landelijke dagbladen gestaan. De radiospot, die is ingesproken door Friends, is 170 keer uitgezonden op landelijke radiozenders en was ruim 1.300 keer te beluisteren op regionale radiozenders.
De tv-spot wordt vanaf vandaag uitgezonden op Discovery Channel, 13thStreet, Eurosport, MTV en op FOX. Vanaf januari zetten War Child en UM in op free-exposure bij nog meer grote landelijke tv-zenders.