Brand Creatives scherpt propositie verder aan met rebranding

Brand Creatives scherpt propositie verder aan met rebranding

28-02-2024 (16:24) - Bureaus

Het Groningse reclamebureau Brand Creatives, dat eind vorig jaar in hun categorie een nummer één positie scoorde in de FONK150 Best Agencies, heeft een rebranding doorgevoerd. Het creatieve bureau, dat zijn oorsprong vond als een one-man-show in een studentenkamer in Groningen, speelt verder in op de propositie van one-stop-shop.

In de afgelopen jaren heeft het bureau aanzienlijk geïnvesteerd in het versterken van deze propositie. Zo heeft het  de creatieve studio uitgebreid met een aantal ervaren strategen, maar ook een grote in-house fotostudio toegevoegd, waardoor het gehele proces van idee tot oplevering onder één dak plaatsvindt. Twee jaar geleden werd daar ook nog een in-house videoteam aan toegevoegd, een stap die niet alleen vanuit een creatief oogpunt interessant is, maar volgens oprichter en managing director Benn Bus, ook noodzakelijk was.

Benn Bus: “Natuurlijk is het creatief gezien fantastisch om alles onder één dak te hebben; het levert ons in dat opzicht enorm veel op. Toch was het ook los van de creatieve output erg noodzakelijk. Met Brand Creatives willen we werk maken met impact, voor mooie merken. We vinden het daarnaast erg belangrijk om dit voor eerlijke prijzen te doen. Door zoveel mogelijk intern te doen en tussenpartijen weg te houden van onze projecten, zijn we in staat om grote cam¬pagnes te creëren zonder daar de hoofdprijs voor te hoeven vragen."

“We zijn trots op onze Groningse roots en merken steeds vaker dat onze nuchtere aanpak erg gewaardeerd wordt door klanten door het hele land”

Met de rebranding wil het Groningse bureau niet alleen benadrukken dat ze alle diensten onder één dak aanbieden, maar ook hun nuchtere aanpak en wil om te werken communiceren. Geen much ado about nothing en loze beloften, maar de mouwen opstropen en leveren. “We zijn trots op onze Groningse roots en merken steeds vaker dat onze nuchtere aanpak erg gewaardeerd wordt door klanten door het hele land,” aldus Bus.

Uitgesproken ambitie

De rebranding geeft het bureau daarnaast de mogelijkheid om hun propositie makkelijker uit te breiden. Hoewel de creatieve dienstverlening al erg compleet is, zien Bus en zijn team zeker mogelijkheden voor uitbreiding en heeft het de ambitie uitgesproken om ook op het gebied van zichtbaarheid en mediainkoop flinke stappen te gaan zetten.
 


Media

Marketing

Economisch