Buutvrij for life hoopt failissement te voorkomen met ophefuitverkoop

24-11-2023 (12:03) - Bureaus

Buutvrij for life is een speciale actie gestart waarbij je voor een heel goede prijs een vraagstuk kunt neerleggen bij het Amsterdamse reclamebureau, dat bekend is geworden met onder meer de Miele Powerwash, Hoe Gasvrij is Nederland? en Omroep Zwart. De oorzaak: het water staat de oprichters door de recessie aan de lippen 

Reuben Alexander, mede-oprichter van Buutvrij: 'Deze recessie is keihard bij ons aangekomen. Eén van onze grootste opdrachtgevers zit opeens zo krap dat ze niet aan haar verplichtingen kan voldoen. Twee opdrachten gaan niet door. En drie andere campagnes zijn uitgesteld tot volgend jaar. En daarmee is ons steengoeie team opeens topzwaar. Er komt weer werk aan en onze opdrachtgevers kijken met optimisme naar 2024, maar onze reserves zijn op en we missen zoveel omzet dat ons voortbestaan na 20 jaar plotseling gevaar loopt. Als er niks gebeurt, gaan we stuk.'

Uitgerekend op Black Friday

Buutvrij staat bekend om werk voor duurzame merken en duurzame relaties. Past zo'n Black Friday actie daar dan wel in? Mede-oprichter Maarten de Boer: 'We verkopen nooit spullen om maar spullen te verkopen en om alleen maar geld te verdienen. Je zou kunnen zeggen dat Black Friday tegenovergestelde is van alles waar wij voor staan. En tòch gaan we eraan mee doen: Grote Ophefuitverkoop bij Buutvrij, met spectaculaire aanbiedingen. Net als bij Black Friday.'

Voor iedereen die altijd al met Buutvrij had willen werken

Vanaf 24 november heeft Buutvrij een aabieding voor één dag Buutvrij. Reclame in de reclame dus voor iedereen die altijd al met Buutvrij had willen werken. Voor het bedrag van €3.800, zijn er een heleboel mogelijkheden om het bureau één dag iets concreets op te laten leveren. Een radioscript, videoscript of een actrivatie-idee te briefen en op dezelfde dag nog een idee gepresenteerd te krijgen op www.buutvrij.amsterdam/ophefuitverkoop staan concrete projecten die Buutvrij in één dag kan doen.

Over Buutvrij

Buutvrij is 20 jaar geleden opgericht door Reuben Alexander en Maarten Boer. Het bureau heeft 13 mensen in dienst en richt zich op merkstrategie en creatieve concepten. Buutvrij werkt onder meer voor Auping, Natuur & Milieu, Google Chromebook en Heineken. De afgelopen jaren hebben ze succesvolle campagnes ontwikkeld voor onder andere IKEA, Dopper en Tony's Chocolonely. Het bureau won recent pitches voor Tony's Chocolonely en HandicapNL.

 

 

 

 


Media

Marketing

Economisch