Campagne Hertog Jan het wachten waard
19-10-2009 (09:58) - Bureaus
Hertog Jan start vandaag met haar nieuwe thematische campagne: Het wachten waard. Net als in de vorige campagne speelt Nederlands bekendste bierbrouwer, Gerard van den Broek, hierin een rol. ‘Net als in de vorige campagne ‘hoogstpersoonlijk gebrouwen’ staat ons streven naar een perfect gebrouwen bier centraal’, zegt Hertog Jan meesterbrouwer Gerard van den Broek. ‘Met ‘Het Wachten Waard’ willen we benadrukken dat, net zoals met veel zaken in het leven, het de moeite waard is om bewust het juiste moment te kiezen en zo het beste resultaat te verkrijgen. Centraal in de campagne staat de nieuwe televisiecommercial die een logisch vervolg is op de commercial ‘Perfect’ die we indertijd op onze brouwerij in Arcen hebben opgenomen.’
Geheel toepasselijk is als muziek voor de nieuwe commercial het nummer ‘Time is on my side’ gekozen, dat via website en actie in de supermarkt als gratis muziekdownload te verkrijgen is.
De nieuwe themacampagne van Hertog Jan is een logisch vervolg op de vorige meerjarige campagne ‘hoogstpersoonlijk gebrouwen’. Het consistent in alle communicatie vasthouden aan de kernwaarden van Hertog Jan, zoals kwaliteit en passie voor het product, werpt zijn vruchten af. Dit wordt bevestigd door het winnen van meerdere reclame- en marketingprijzen door Hertog Jan, zoals Esprixs, een Effie en recentelijk de FNLI ‘Merk van het Jaar 2009’ award in de categorie bier. Bovendien is Hertog Jan door consumenten gekozen als best gewaardeerde biermerk van Nederland.
Naast de televisiecommercial zal de nieuwe campagne zowel online als in gedrukte media zichtbaar zijn en ook in de horeca en supermarkt.