Cannes-dagboek Rogier Vijverberg (1)

26-06-2007 (15:58) - Bureaus

Rogier Vijverberg van Qi heeft zijn eerste dag in Cannes gehad. Hoe staat het met de Cybernominaties voor Qi? 'Het is ongelofelijk hoe groot de aandacht voor internet inmiddels is.'


Dag 1, 19 juni '07

'We can't shout anymore, we need to listen.'

Dat was hem dan, mijn eerste dag in Cannes. Wat een spektakel. Met name buiten het Palais dan, in de bars en op de stranden, want het was verdacht rustig bij de seminars en workshops. Dertig graden en een zonnetje helpen misschien ook niet.

De dag begon wat teleurstellend: geen Cybernominaties voor Qi. Terwijl we met Heineken Marco & Marko, Camkoppen met Amstel Superpingels en de Heineken Tapvat Google Maps-campagne in mijn ogen toch een paar mooie cases hadden.

Sowieso zijn er weinig Nederlandse genomineerden als je de lijst bekijkt. Als Amsterdam zich roert als creatieve hoofdstad van Europa, komt dat er op interactief gebied zeker nog niet uit. We moeten ons als bureaus echt een steviger plek op de wereldkaart gaan geven. Door meer samen te werken? Betere opleidingen? Meer research? Meer durf bij adverteerders? Meer durf bij bureaus? De nederlandse markt is klein, maar als je ziet hoe goed Zweden het bijvoorbeeld doet...

Het is ongelofelijk hoe groot de aandacht voor internet inmiddels is. Driekwart van de seminars en workshops gaat hier over online. Profero had met Mankind 2.0 vandaag wat mij betreft de meest interessante. Al was het maar door nog eens te beklemtonen dat we als mens niet zo heel veel veranderd zijn met de introductie van internet. Alleen de weg om diezelfde mens te bereiken, is radicaal aan het veranderen.

Het gaat niet meer om hard schreeuwen en interruptie. Het gaat om luisteren, innoveren en meebewegen. Of zoals Confucius 2500 jaar geleden al zei:
'Tell me and I'll forget
Show me and I'll forget
Involve me and I'll remember'

dag 2 Rogier



Media

Marketing

Economisch