Charitatieve spotjes scoren
09-11-2009 (10:10) - Bureaus
De televisie-uitzendingen van de Pia Media-films en -spots over het werk van de Oorlogsgravenstichting hebben tezamen 1.183.000 kijkers van 6 jaar en ouder getrokken. De tv-programma's zijn uitgezonden door Omroep Max en BVN in de periode rond 18 oktober 2009, de datum dat 60 jaar geleden voormalig Koningin Wilhelmina het Ereveld Loenen officieel opende.
Pia Media vervaardigde in opdracht van de Oorlogsgravenstichting in Den Haag de documentaire 'Want elk graf heeft z'n verhaal, deel-2 Nederland'. Daarin worden verhalen verteld en gereconstrueerd van Nederlandse slachtoffers van oorlog, van de Tweede Wereld Oorlog tot nu van de oorlog in Afghanistan, die begraven liggen op Nederlandse bodem. Deze documentaire is zondagavond 18 oktober j.l. op Nederland 2 uitgezonden door Omroep Max. Tevens werd een televisiespot door Pia Media gemaakt, waarin aandacht wordt gevraagd voor de campagne van de Oorlogsgravenstichting om een oorlogsgraf te adopteren. Hieraan werd tot twee maal toe ruim aandacht besteed in het televisieprogramma Tijd Voor Max.
Ook BVN, de satellietzender van de Wereldomroep, heeft inmiddels de documentaire over het werk van de Oorlogsgravenstichting wereldwijd uitgezonden. Dit is belangrijk omdat de Oorlogsgravenstichting op alle continenten van de wereld in totaal meer dan 50.000 graven beheerd van Nederlandse oorlogsslachtoffers. Daarvan zijn er 25.000 begraven op de 7 erevelden in Indonesië. Hierover maakte Pia Media in 2006 een documentaire.