Clowns boos op Comedy Central en Nothing

08-06-2011 (09:30) - Bureaus

Vanaf nu is bij Comedy Central te zien hoe ver clowns gaan voor zendtijd op TV. Met de nieuwe door het reclamebureau Nothing bedachte ‘Enjoy Daily’- merkcampagne, welke werd ingeluid door een landelijke demonstratie van 50 clowns, wil Comedy Central laten zien dat zij humor serieus neemt. Comedy Central brengt elke dag kwaliteitshumor en volgens de zender passen clowns niet in dit plaatje. En dat laten de rode neuzen natuurlijk niet zomaar over hun kant gaan.
 
Comedy Central neemt humor serieus, dat is boodschap van haar nieuwe campagne. In de commercials zien we de directeur van de zender aan het werk. Het is een uitdagende taak om de kijkers te voorzien in hun dagelijkse dosis humor. Om dit te waarborgen geldt een strikte no-clown policy en daar beginnen de problemen. In de verschillende commercials nemen boze clowns het heft in eigen handen. De kracht van de campagne ligt in de combinatie tussen de serieuzere, zakelijke, blauwe wereld van de comedyzender en de kleurrijke, minder grappige clowns, die op hun eigen wijze tegen de mentaliteit van Comedy Central in gaan.
 
De campagne is afgetrapt door middel van een PR stunt, waarin 50 clowns op 3 verschillende plaatsen in Nederland hebben gedemonstreerd voor meer zendtijd op TV.  De kleurrijke groep gaf acte de presence op het Media Park, het Binnenhof en op het Amsterdamse Beursplein en bestond onder andere uit een paar jongleurs, steltenlopers, een dwerg en een gebodypainte clown. De demonstratie werd gevoerd vanuit de Federatie Nederlandse Clowns.


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch