Dave gaat Sub-Zero
02-06-2009 (10:03) - Bureaus
Sub-Zero & Wolf, de Noord-Amerikaanse fabrikant van luxe keuken apparatuur, lanceert een internationale advertentie campagne welke is ontwikkeld door een in Londen gebaseerd agentschap genaamd Dave. De campagne vergelijkt het design, kwaliteit en de tijdloosheid van de Sub-Zero & Wolf-apparatuur met dat van een diamant.
De advertentiecampagne positioneert de apparatuur als ‘Kitchen jewelry’ met als statement: ‘A Sub-Zero is just a refrigerator, like a diamond is just a stone.’ De producten worden gepresenteerd in een RVS-uitvoering in een minimalistische keuken met een Europese stijl. De campagne laat drie herkenbare producten zien waaronder het gas-elektrofornuis van Wolf en van Sub-Zero de PRO48, een koelkast van 100% roestvrij staal en een wijnklimaatkast.
De campagne van Sub-Zero & Wolf presenteert het iconische design, de aanhoudende kwaliteit en de superieure design als de veiligste keuze voor de consument die vraagt om zekerheid over hun investering. De campagne is gebaseerd op een wereldwijd onderzoek naar de wensen en behoeften van gebruikers van luxemerken.
Uit het onderzoek blijkt dat de keuken in alle markten als ‘hart van het huis’ wordt gezien en dat design en esthetiek cruciaal zijn bij de keuze van een nieuwe keuken. Tevens werd er een lage merkbewustheid op het gebied keukens in alle onderzochte landen geconstateerd.
Dave is een strategisch brand & advertising adviesbureau gespecialiseerd in het helpen van bedrijven met hun brand en marketing strategieën. Het bureau is opgericht in 2003 en ondersteund cliënten als Vertu, Jumeirah, Myla, ITN, TalkTalk, British Gas, Nectar, Levis Strauss & Co Europe, Nokia Siemens Networks en Cable&Wireless. Tijdens de Marketing Society Awards won Dave goud voor de Cable&Wireless Brand net zoals bij de World Luxury Award in 2008. Voor de global advertising campagne voor Jumeirah won het bureau platina. Dave is onderdeel van de Engine Group en voorziet zeker 35 mensen van werk.