Dedenktenk wint CREATE-pitch

31-10-2007 (10:11) - Bureaus

Dedenktenk heeft de CREATE-pitch gewonnen met een combinatie van een digitaal en fysiek voetbalspel voor kinderen, genaamd Footwall®. De Creative Conversion Factory, een initiatief van Philips, zette de opdracht in de markt om een interactief spel te ontwikkelen voor een kinderspeelplaats. Footwall® is een digitale voetbalmuur met vloer en biedt verschillende voetbalspellen aan, varierend in moeilijkheidsgraad, voor kinderen van ongeveer 4 tot 16 jaar. Voor Dedenktenk is 30.000 euro beschikbaar voor de (eerste fase van de) realisatie van hun voorstel. Dedenktenk is een groep creatieve professionals uit Eindhoven, gespecialiseerd in brainstorming.

Door middel van licht en/of videotechniek verschijnen er (bewegende) targets op de muur, die de kinderen met een voetbal moeten raken. Targets varieren in grootte, snelheid, patroon van verschijnen, enzovoort. Het spel is geschikt voor meerdere kinderen tegelijk maar alleen spelen kan ook. De CREATE-pitch is gericht op kleine ondernemingen/jong talent uit de creatieve industrie die nieuwe ideeën of producten heeft voor ICT-toepassingen. Zij worden uitgenodigd deze ideeën vorm te geven in wedstrijdvorm. Het creatieve bedrijf dat de pitch wint, mag de opdracht uitvoeren. Kijk voor meer info op www.creativexchange.nl.

Media

Marketing

Economisch